woensdag 4 maart 2015

Juich! Juich! Mark Lanegan Band op Lokerse Feesten.

Lokerse Feesten gaf de eerste namen vrij.  Het begon rustig.  Clouseau en Marco Borsato kregen als eerste een plaats op het Lokerse podium.  Ik werd niet meteen wild van dit nieuws.  Mijn enthousiasme bereikte geen hoge pieken bij deze aankondiging.  Groter werd dat enthousiasme toen de organisatie liet weten dat ook Deus aan de affiche werd toegevoegd.  Toch was er nog twijfel.  Die twijfel bleef toen ik las dat ook Belle and Sebastian op dezelfde dag van Deus zou optreden.  Ik kocht nog geen kaartje.  Ik wou afwachten.  Kijken wie er nog allemaal naar Lokeren zou komen.  Eerst een totaaloverzicht om dan te beslissen.  
 
Ik wou afwachten.  Ik wou mijn tijd nemen.  Maar dan kwam er dat grote nieuws.  Dan kwam er die knaller.  Via de nieuwsbrief liet de organisatie weten dat zij Mark Lanegan Band hadden gestrikt.  Afwachten was plots geen optie meer.  Een kaartje moest gekocht worden.  Onmiddellijk.  Zonder enige reserve.  Geen voorbehoud bij deze man.  Een muziekliefhebber moet op deze afspraak zijn.  Afwezig blijven is geen optie.  Deze man draagt in zich een lange muziekgeschiedenis.  Denk aan Screaming Trees, Queens of The Stone Age, The Gutter Twins en Soulsavers.  Denk aan samenwerkingen met Duke Garwood, The Twilight Singers, Melissa Auf der Maur, …
 
Ik had Mark Lanegan al live aan het werk gezien.  Enkele jaren terug.  In de Gentse Vooruit.  Met Isobel Campbell.  Het was een prachtige avond.  Belle en het Beest op het podium.  Isobel Campbell zal er deze zomer niet bij zijn.  Deze keer brengt Mark Lanegan zijn band mee.  Met onder de arm zijn nieuwste werkstuk ‘Phantom Radio’.  
 
De affiche voor die dag (05/08/2015) wordt aangevuld met Kaiser Chiefs en The Jesus and Mary Chain.  Twee heerlijke aanvullingen.  Aanvulling, geen opvulling.  Een band met een bijzonder sterke livereputatie en een band, die zijn meesterwerk ‘Psychocandy’ integraal zal brengen.  Het belooft een hete avond te worden in Lokeren.  Het belooft een hoogstaande, muzikale avond te worden.  Voor die hete, hoogstaande en muzikale avond heb ik een kaartje.  Nu u nog?
 
Websites:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten