donderdag 9 januari 2014

Als ik heel even mag ... Een nieuwe lente, een nieuw ...

Voortaan zal ik niet meer elke dag publiceren.  Publiceren, wat een zwaar en gewichtig woord.  Laat het mij anders formuleren.  Om die gewichtigheid weg te spoelen.  Voortaan zal ik niet meer elke dag schrijven.  Angst voor een mogelijk writer’s block? Neen, geenszins.  Het leven reikt mij voldoende onderwerpen aan.  Angst voor een gebrek aan inspiratie? Neen, geenszins.  Het leven blijft boeiend en inspirerend.  Waarom dan toch minder? Uit voorzorg.  Om mij te behoeden tegen zich opdringende stressgevoelens.  Als er één ding is wat ik in mijn leventje niet toelaat, is het stress.  Dat beestje wil ik ver van mij houden.  Om dat beestje buiten te houden, zal ik het dus wat rustiger aan doen.  Want jawel, ik moet bekennen.  Die drang om mijn blog elke dag te voeden, creëerde toch een zekere druk bij mij.  Van die druk wil ik af.
 
Maar wees gerust.  Ik zal niet doen zoals bij mijn vorige blogs.  Ik zal niet onmiddellijk stoppen.  Ik zal niet onmiddellijk mijn blog stopzetten.  Dat alles zal ik geenszins doen.  Ik amuseer mij te veel met het schrijven van korte opiniestukken of kritieken.  Dat wil ik blijven doen.  Om mijn zin en goesting niet te laten beïnvloeden, zal ik het wat kalmpjes aan doen.  Daarom niet meer dagelijks.  Maar wel met een heel gezonde regelmaat.  Wekelijks één of meerdere blogberichten blijft mijn streefdoel.  Ik blijf dus op post.  Blijf daarom geregeld binnenspringen.  U zal voldoende leesvoer blijven vinden.
 
Gouden tip:
Follow by Email (in rechtse zijkolom).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten