maandag 1 juni 2015

Mooie liedjes: Ghostpoet.

Ghospoet.  Ik herhaal, Ghospoet.  Die naam doet geen belletje rinkelen bij u? Geen paniek.  Tot enkele jaren terug had ik ook nog nooit gehoord van die man.  Tot enkele jaren terug was die man mij totaal onbekend.  Dat kan gebeuren.  Dat hoeft geen schande te zijn.  U hoeft zichzelf niet in vraag te stellen.  Ga niet twijfelen aan u zelf.  Het gaat snel in de muziekwereld.  Te veel namen komen op ons af.  Al die namen vechten om onze aandacht.  In dat constante gevecht zijn er winnaars en verliezers.  Winnaars komen terecht op de internationale podia.  Verliezers belanden in de marge.  In de vergeetput.  Dat is het spelletje.
 
Ghostpoet, ik kende de man dus niet.  Het muziekmagazine RiFRaf bracht hem onder mijn aandacht.  In dat magazine las ik een recensie van zijn debuutalbum.  Dat debuutalbum kocht ik.  Dat is nu vier jaar terug.  Sindsdien volg ik de man.  Zopas bracht hij zijn derde album, Shedding Skin, uit.  Alweer een voltreffer.  Mag ik dat zeggen? Of klink ik vooringenomen? Want ik moet erkennen, ik ben fan.  Dat kan mijn blik op de realiteit een beetje vertroebelen.  Verstoren.  Het zou kunnen.  Neen, neen, neen, Ghostpoet is goed.  Steengoed.  Zondermeer.  Niks van vertroebeling.  Niks van verstoring.  Het is gewoon zo.  Het is een vaststaand feit.  U kan misschien twijfelen.  Ik niet.  Geenszins.

Website:
Ghostpoet.

Clips:
Ghostpoet – Off peak dreams.
Ghostpoet – X marks the spot (Live on Later … with Jools Holland).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten